پرسشنامه رضایتمندی کاربران از سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS

امتیاز 2.96 ( 2033 رای )

در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۹ آبان ۱۳۹۶
نوع فایل
word
حجم فایل
15 کیلوبایت
تعداد صفحه ها
2 صفحه
تعداد بازدید
8947 بازدید
۱۳,۰۰۰ تومان

پرسشنامه دلون و مک لین (۲۰۰۳) “رضایتمندی کاربران از سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS

پایایی: دارد

روایی: دارد

نحوه امتیازبندی: دارد

نحوه تفسیر نتایج: ندارد

تعداد مولفه: ۴ (کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات کامپیوتر، کیفیت سیستم، رضایتمندی)

تعداد سوال: ۱۸

مقایس اندازه گیری: پنج ارزشی لیکرت

تعداد صفحات: ۲

منبع: دارد

گارانتی: دارد

نوع فایل: word


سیستم اطلاعات بیمارستانی:

سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS)، یک نرم‌افزار جامع برای یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به بیمار جهت ارسال و تبادلات اطلاعات جامع بیمار بین بخش ها و سایر مراکز درمانی بمنظور تسریع در فرایند مراقبت و درمان بیمار، بهبود کیفیت، افزایش رضایتمندی، و کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

سیستم اطلاعات بیمارستانی، برای خودکار نمودن امور بیمارستان ها مانند؛ گزارش‌دهی نتایج ازمایشات، وارد نمودن دستورات پزشک، تجویز دارو، کنترل موجودی داروخانه، انبار مرکزی، واحد تغذیه، و غیره طراحی شده است.

در سیستم اطلاعات بیمارستانی، برای هر بیمار یک پرونده الکترونیک (EHR/CPR) تشکیل می‌گردد، بطوریکه کلیه فعالیت های بیمارستانی (شامل؛ درمانی، تشخیصی، مالی، و غیره) بیمار از پذیرش تا ترخیص تحت پوشش قرار می‌دهد.

در HIS، کلیه اقدامات درمانی، دستورات دارویی و خدمات تشخیصی از طریق سیستم به کلینیک ها و پاراکلینیک ها و حتی مراکز اداری از قبیل حسابداری، داروخانه، انبارها، و سایر واحدها ارسال شده و پاسخ انها دریافت می‌شود.

بنابراین، زمان شروع و خاتمه همه اقدامات در سیستم مشخص و قابل پیگیری است.

بنابراین HIS، سیستم اطلاعاتی است که در ان اطلاعات در بانک اطلاعاتی بنحو جامعی ذخیره شده و از انجا در زمان و مکان نیاز به اطلاعات در فرمهای ویژه در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اطلاعاتی که توسط سیستم اطلاعات بیمارستانی جمع‌اوری می‌شود بطورکلی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. آمار مربوط به میزان بار کاری: مانند پذیرش، اشتغال تخت، تعداد عمل جراحی، و طول مدت اقامت بیمار
  2. حسابرسی فعالیتها: مانند زمان‌بندی و برنامه انجام تکنیکها، لیست اقداماتی که در اینده نزدیک باید انجام شود، وظایف و اقدامات در موارد ویژه
  3. وضعیت پرسنل شاعل: مانند بار یا حجم کار پرسنل شاغل، صلاحیت و شایستگی انها، رضایت بیمار از انها
  4. عملکرد مالی: میزان استفاده از وسایل مصرفی، خسارتها، وضعیت درامد و هزینه‌ها، میزان نقدینگی موجود، پراکندگی واقعی بودجه
  راهنمای خرید:
  • در هنگام خرید هرگز از V.P.N استفاده نکنید.
  • خریدار مکلف است قبل از هرگونه خرید، قوانین و مقررات سایت را با دقت مطالعه کند.
  • خریدار مکلف است قبل از هرگونه خرید، مشخصات و پیش‌نمایش محصول را با دقت مشاهده و سپس اقدام به خرید نماید.
  • اگر مشاهده پیش‌نمایش محصول، به تصمیم خرید شما کمک نکرد، قبل از خرید به پشتیبانی جهت دریافت مشاوره مراجعه کنید.
  • محصولات "حامیان دانشجویی" با کیفیت بسیار عالی و کاملا متفاوت با سایر محصولات موجود در فضای مجازی می‌باشند.
  • تمامی قیمت‌ها به تومان هستند.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد و یک ایمیل حاوی فاکتور خرید و لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه Spam یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید؛ (خرید مجدد انجام ندهید) نگران نباشید؛ از طریق پشتیبانی (کلیک کنید) اطلاع دهید که طی کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل بوجود آمده را برای شما برطرف خواهیم کرد.