پرسشنامه هوشمندی رقابتی دشامپس و نایاک (۱۹۹۵) و روچ و سانتی (۲۰۰۱)

امتیاز 3.00 ( 643 رای )

در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
نوع فایل
Word
حجم فایل
17 کیلوبایت
تعداد صفحه ها
4 صفحه
تعداد بازدید
8374 بازدید
۱۳,۰۰۰ تومان

پرسشنامه “هوشمندی رقابتی بر اساس مدل دشامپس و نایاک (۱۹۹۵) و روچ و سانتی (۲۰۰۱)

نحوه امتیازبندی: دارد

نحوه تفسیر: دارد

مولفه: ۴ (آگاهی از بازار، آگاهی از رقبا، آگاهی از تکنولوژی، آگاهی اجتماعی)

سوالات: ۲۲

مقیاس ارزشگذاری: دارد (۵ ارزشی لیکرت)

پایایی: دارد

روایی: دارد

منبع: دارد

گارانتی: دارد


ادبیات پرسشنامه هوشمندی رقابتی

هوشمندی رقابتی:

بر اساس تعریف دانشکده مدیریت فرانسه، هوشمندی رقابتی عبارت است از هنر یافتن، جمع آوری، و ذخیره سازی اطلاعات، به منظور دسترسی و استفاده کارکنان در تمام سطوح سازمان، تا ضمن شکل دادن به آینده سازمان از وضعیت موجود نیز در قبال تهدیدات رقابتی حمایت کند. از دیدگاه این دانشکده هوشمندی رقابتی به چهار مقوله اصلی قابل تقسیم است:

آگاهی تجاری (بازاریابی):

که شامل اطلاعات مشتریان، تأمین کنندگان، خریداران و توزیع کنندگان و تجزیه و تحلیل آنها می‌شود.

آگاهی از وضعیت رقبا:

متمرکز بر مسائلی از قبیل سیاست های قیمت گذاری، محصولات جانشین و سیاست های توسعه رقباست.

آگاهی فناوری و تکنیکی:

با پژوهش های پایه و کاربردی، فرایندها، هنجارها و حق ثبت اختراع ارتباط دارد.

آگاهی راهبردی و اجتماعی:

به مسائلی از قبیل قوانین، مسائل مالی و مالیاتی، مسائل سیاسی و اقتصادی و جنبه های اجتماعی و منابع انسانی می پردازد.

در تعاریف گسترده ای که از هوشمندی رقابتی بیان شده به صورت مشترک آن را شامل جمع آوری، انتقال، تجزیه و تحلیل، انتشار و دسترسی عمومی می دانند، که این اطلاعات به طور اخلاقی و قانونی به دست آمده است و به عنوان نوعی تولید دانش عملی است.
هوشمندی رقابتی مفهومی چند وجهی است که می توان آن را به عنوان یک فرایند یا یک کارکرد یا یک محصول و یا ترکیبی از هر سه آنها دانست.

تاکنون چهار مرحله در تکامل هوشمندی رقابتی را شناسایی شده است که عبارتند از:

جمع آوری داده های رقابتی (قبل از ۱۹۸۰)؛
تجزیه وتحلیل رقابتی (۱۹۸۰–۱۹۸۷)؛
هوشمندی رقابتی (از ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۰)؛
مرحله نهایی (آینده) هوشمندی رقابتی به عنوان یک قابلیت هسته (مرکزی) در شرکت.

  راهنمای خرید:
  • در هنگام خرید هرگز از V.P.N استفاده نکنید.
  • خریدار مکلف است قبل از هرگونه خرید، قوانین و مقررات سایت را با دقت مطالعه کند.
  • خریدار مکلف است قبل از هرگونه خرید، مشخصات و پیش‌نمایش محصول را با دقت مشاهده و سپس اقدام به خرید نماید.
  • اگر مشاهده پیش‌نمایش محصول، به تصمیم خرید شما کمک نکرد، قبل از خرید به پشتیبانی جهت دریافت مشاوره مراجعه کنید.
  • محصولات "حامیان دانشجویی" با کیفیت بسیار عالی و کاملا متفاوت با سایر محصولات موجود در فضای مجازی می‌باشند.
  • تمامی قیمت‌ها به تومان هستند.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد و یک ایمیل حاوی فاکتور خرید و لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه Spam یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید؛ (خرید مجدد انجام ندهید) نگران نباشید؛ از طریق پشتیبانی (کلیک کنید) اطلاع دهید که طی کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل بوجود آمده را برای شما برطرف خواهیم کرد.